
“Konobar!”
Kvalitet posluge u ugostiteljstvu se može definisati kao pre svega profesionalno, ljubazno, stručno i društveno prikladno osoblje ugostiteljstva.
Gost je tu, da bi svako njegovo (realno) očekivanje bilo ispunjeno. Tu je zato posluga, da pored posluživanja hrane i pića, sve to i ispuni.

Ugostiteljstvo, restorani i kafići, može se reći da je to veoma složen sistem organizacije poslovanja, i tu konobari dolaze u prvi plan. Oni su ti, koji dočekuju, i dolaze u kontakt sa gostima. Oni, ako treba, raspoređuju i vode do stola, i najvažnije, primaju porudžbinu, a zatim je i isporučuju. Dakle, posluga mora posedovati i pružati dosta. Kad se kaže dosta, misli se na visprenost, energiju, ljubaznost i volju.
Ono što je veoma bitan momenat, kad govorimo o tom odnosu gost – konobar, je pažnja. To je ono što, svesno ili ne, gost zahteva. Pružena pažnja gostu, vraća se mnogo puta više. Ne vraća se gost ponovo u isti restoran samo zbog dobre hrane, već i zato što mu je bilo prijatno, zato se osetio uvaženo i ispoštovano.

Druga bitna stvar, koja se podrazumeva, ali nije na odmet posvetiti joj nekoliko redova, je higijena. Uredan konobar je imperativ. Ne bi “smetalo” i da prijatno izgleda, ali ako ne, tu je čisto i ispeglano odelo, koje će nadomestiti. Mora se stvoriti pozitivan prvi utisak. To je ogledalo restorana, koji iza toga stoji. Jednostavno, niko se neće vratiti tamo gde ga usluži konobar sa neprijatnim mirisom, ili sa jednim prednjim zubom manje.
U ugostiteljstvu, zaposlene, tačnije konobare niko ne pita da li i kakve privatno probleme imaju. Nažalost je tako. Jer da nije, gost ne bi bio adekvatno uslužen. Osmeh. To je neizostavno. Bar diskretan osmeh. Više će vas gosti simpatisati, bićete popularniji među svim osobljem. Percepcija gosta je veća, veći je bakšiš (ako tako restoran posluje). Niko ne želi kontakt sa namrgođenom osobom.
Svaki konobar, ma koliko to smešno zvučalo, pomalo treba da bude psiholog. Neki je gost željan komunikacije, hoće da kratko prozbori o vremenu ili utakmici, a neki prosto hoće samo da poruči i to mu je od komunikacije dovoljno. Konobar treba to da oseti. Nekad nekom šalom da skrene pažnju gosta sa njegovog problema. Lepo je nekom ulepšati trenutak.
Nije teško biti fin.
Nije ni loše. Nije teško ispuniti želju gostu, nekad i vanrednu.
Nije teško nabaciti osmeh, nije nekad ni lako, ali osmeh se vrati na neki način. 🙂